Počtvrté v řadě získala Sparta Cenu Lukáše Přibyla
Ligová fotbalová asociace tradičně ocenila kluby za jejich práci s fanoušky a povedené projekty v oblasti marketingu. A hlavní kategorii ovládla Sparta, která tuto cenu získala už počtvrté v řadě.
„Moc si toho ocenění vážíme, pro celý tým je to odměna za celoroční práci. Uvědomujeme si, že to není samozřejmost a je to pro nás velká motivace do dalších sezon. Máme ambice se neustále zlepšovat a posouvat dopředu. Ceny si vážíme o to víc, protože se do hlasování kromě ostatních klubů zapojili také největší experti na sportovní marketing u nás,“ řekl ředitel oddělení marketingové komunikace Kamil Veselý.
Sparta získala v této anketě významně nejvíce bodů ze všech ligových klubů. Vedle prvenství v hlavní kategorii byla oceněna také ve dvou doprovodných kategoriích. V kategorii Digital za mobilní aplikaci a v kategorii CSR aktivity za Stream 24 hodin pro Ukrajinu. „Sparta předvedla v marketingových kampaních opět svou dominanci a udává trendy v jednotlivých oblastech mezi českými nejen fotbalovými kluby,“ uvedl Štěpán Hanuš, ředitel komunikace a PR LFA.
Společně s jednotlivými ligovými kluby hlasovali také zástupci Ligové fotbalové asociace, mediální partneři ligy a členové poroty složené z odborníků na sportovní marketing.
PhDr. Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu na FTVS:
„Odhlédnu-li od skutečnosti, že kluby mají velmi odlišné personální a finanční možnosti věnovat se marketingovým aktivitám, musím opět nejlépe hodnotit pražskou Spartu. Aktivační marketing, jak sama Sparta nazývá svoji práci s daty v digitálním systému Sparta ID, je v praxi českých profesionálních klubů, nejen fotbalových, prozatím nedostižný. Pozitivně hodnotím ale také její aktivity, které nejsou realizovány přímo s cílem zvýšit prodej vstupenek či merchandisingu, ale spadají do oblasti společenské odpovědnosti.“
Martina Vojtěchovská, šéfredaktorka MediaGuru:
„Sparta má velmi precizně definovanou marketingovou strategii, která se vhodně propisuje do základních komunikačních oblastí s fanoušky i širší veřejností. Velmi kvalitní je koncept zápasových grafik, komunikace na sociálních sítích a ocenit je třeba také práci na poli digitálního marketingu v podobě projektu Sparta ID, a také nové mobilní aplikace.“
Marek Tesař, managing partner RAUL:
„Sparta je kvalitativně odskočena. Pozitivně hodnotím především dlouhodobou strategii, práci s komunikačními kanály a jako extra kladný bod za mě získává za aplikaci, která je rozhodně silným obchodním nástrojem směrem k fanouškům, což vykazují i v číslech. Je až překvapující, že další kluby v této cestě tento klub nenásledují. Mít fanouška „na drátě“ je pro kvalitní práci zásadní. Stejně oceňuji jejich práci v oblasti CRM.“