Ligová fotbalová asociaceChance Liga
Novinky

Marketing v době koronaviru

Kamil Veselý o současné situaci

Sdílet

Přerušení fotbalové sezony se klubů nedotklo jen ze sportovního hlediska. Nepoužívaná hřiště a prázdné stadiony jsou komplikací i pro marketingová oddělení všech ligových týmů. Jak dál bavit fanoušky, jak pomáhat společnosti, jak plánovat další vývoj – to všechno jsou otázky, kterými se lidé z PR a marketingu fotbalových klubů musí zabývat. Nejinak je tomu u Sparty, kde tyto aktuální problémy řeší společně s týmem spolupracovníků i ředitel marketingové komunikace Kamil Veselý.
Jak velkou komplikací současná karanténa pro Spartu z marketingového hlediska je?
Pominu-li sportovní stránku, kdy všichni trpíme tím, že nemůžeme sledovat zápasy našeho milovaného klubu, tak je tu především výzva, jak fanouškům nabídnout služby, se kterými budou spokojeni i v těchto komplikovaných podmínkách.
Jaké cíle si klub nastavil v oblasti marketingu pro období koronaviru?
Nadefinovali jsme si 4 klíčové oblasti, které v této době chceme rozvíjet. Tou první je snaha udržet kontakt s fanoušky a servírovat jim obsah na dennodenní bázi, kontinuálně je bavit. Velmi aktivní se snažíme být na poli společensky prospěšných aktivit, které v této těžké době pomáhají. Chceme potvrdit, že Sparta je v oblasti společenské odpovědnosti dlouhodobě nejaktivnějším klubem. Velký prostor dáváme eSportu, snažíme se využít tuto dobu pro rozvoj projektu Sparta eSports a zvýšit tak jeho hodnotu do budoucna. Aktuální volný prostor chceme zužitkovat i v rozvoji našeho digitálního prostředí, využíváme čas a pracujeme na vylepšení našich klíčových platforem, jako jsou web a Sparta ID. Vedle toho pracujeme na vývoji nové mobilní aplikace, čemuž dáváme nyní mnoho energie.
Spustila se podstránka webu #spartadoma – k čemu a proč?
Jak už jsem zmínil, aktivit děláme skutečně mnoho, takž jsme to pro fanoušky chtěli zpřehlednit a zkoncentrovat na jedno místo.
Zmiňovals aktivity, kterými Sparta v době krize chtěla pomoci společnosti. Jak je hodnotíš?
Jsem především rád, že jsme se jako Sparta zapojili v takové míře a že jsme byli kreativní a vymysleli spoustu způsobů jak pomoci, a především jsme dali možnost celé naší sparťanské rodině se zapojit. Vyloženě radost mi udělala video prohlídka stadionu s K. Poborským a Costou – video se opravdu povedlo a i já sám jsem si ho celé pustil, i když mělo stopáž skoro 90 minut. Byl jsem až dojatý z některých reakcí našich starších hráčů, když jsme jim rozváželi sparťanské roušky a nyní jsem strašně zvědavý na to, kolik fanoušků se nakonec zapojí do projektu Derby pomáhá a koupí si tak lístek na toto virtuální utkání. Jsem rád i za to, že se zapojují opravdu všichni sparťani – hráči poslali nemalou částku na konto Nadačního fondu ACS určenou pro pražské seniory, podobně to udělaly pobočky našeho Fan Clubu anebo i jednotliví fanoušci v rámci #spartachallege. Moc si vážíme toho, že sparťané umí tolik dávat potřebným.
Co dalšího klub pro fanoušky na dobu karantény chystá?
Především chceme pokračovat v tom, co jsme již započali. Komunikačně fungovat v současném rytmu a dokončit projekty, které jsme rozjeli.  Nicméně nyní mám v hlavě již primárně myšlenky na dobu s fotbalem, ale bez fanoušků. To je další výzva, která nás čeká. To bude absolutně unikátní situace pro všechny strany a my se musíme pokusit to připravit tak, aby byli všichni spokojeni, aby si fotbal pro všechny zachoval svou hodnotu. Samozřejmě je to ale ten druh výzvy, ze kterého nikdo z nás nemá radost.
Jak vlastně probíhá dennodenní fungování marketingového oddělení? Porady, plánování a podobně?
V tomto se asi nebudeme příliš lišit od mnoha dalších českých obchodních firem. Fyzicky do kanceláří chodíme jen v nezbytně nutných případech, fungujeme tak primárně v režimu homeoffice. Využíváme všechny klasické způsoby komunikace (telefony, maily, různé komunikační aplikace), celý tým je i přes tento speciální režim prostě v dennodenním kontaktu. Pro mne osobně jako vedoucího oddělení, které má přes 10 členů, je klíčový úkol zajistit informovanost všech členů oddělení, dohlížet na to, že si každý plní své úkoly a respektuje oblasti činnosti svých kolegů. Efektivita naší práce by měla být na stejné úrovni, jako kdybychom se potkávali každý den v kanceláři v kompletním složení.
Jak v současné době komunikujete s členy Sparta Clubu nebo permanentkáři a co pro ně do budoucna chystáte?
Vedeme k tomu mnoho diskuzí a zvažujeme několik různých variant. Strašně důležité bude například to, jestli na podzim budeme hrát před diváky či nikoli. Co se týče Sparta Clubu, přemýšlíme o různých formách benefitů, které by produkt udržely pro fanoušky atraktivní i v případě, že bychom nemohli realizovat například setkání s fanoušky, jako tomu bylo v minulosti. Věřím, že přijdeme s takovými řešeními, která budou považovat za uspokojivé fanoušci a i pro nás budou dávat jak obchodně tak marketingově smysl.

Sdílet

    Další novinky