Co vlastně znamená spojení slov „nová vizuální identita“? Klubu záleželo na sjednocení grafiky všech projektů patřících pod ACS, důraz byl kladený na použití jen jednoho, speciálně pro Spartu vytvořeného stylu písma. A zároveň měli tvůrci tohoto konceptu nejvyšší ambici: kreativně, ale zároveň s úctou k tradici pracovat s klubovým znakem.
Víte vlastně, jak dlouho klub používal aktuální logo? Je to dlouhých 27 let, co letenský stadion a dresy hráčů a hráček od dětských kategorií až po A-tým zdobil symbol, který bude navždy spojený hlavně s úspěchy v devadesátých letech. Tedy s úspěchy v dekádě, kdy logo, které mělo v éře majitele Petra Macha odlišit fotbalovou Spartu od ostatních oddílů stejného názvu, vzniklo.
I my se samozřejmě k tomuto logu hlásíme. Nicméně po několikaleté interní diskusi v klubu vzniklo přesvědčení, že je potřeba zahájit jeho evoluci. A výsledek spolupráce zástupců klubu s renomovanými odborníky v oboru grafického designu a sportovního marketingu nyní znáte.
Toto je nové, unikátní písmo ACS…

…toto je nový erb AC Sparta Praha pro 21. století…

…a tady vidíte sjednocenou grafiku jednotlivých sparťanských projektů:

U vizuálního stylu pro nás bylo důležité, aby působil sebevědomě a výrazně. Proto jsme vsadili na výraznou typografii a kombinaci dvou sparťanských barev - černé a rudé.
Mnohem víc o změně vizuální identity najdete na speciální stránce NavzdySparta.cz.
„Směr, který jsme po dlouhých diskusích zvolili, představuje přirozený vývoj a posouvá nás graficky z minulosti do současnosti. Snažíme se respektovat moderní trendy, přesto se podle nás nejedná o překotnou revoluci. I proto věříme, že výsledek bude fanouškům blízký. Přestože víme, že naši příznivci budou o tomto kroku hodně diskutovat. Což nám ale vůbec nevadí,“ říká ke změně vizuální identity Sparty generální ředitel AC Sparta Praha František Čupr.
„Marketingové potřeby klubu, očekávání ze strany fanoušků i požadavky na využití klubové identity ze strany obchodních partnerů Sparty se za dobu, po kterou v klubu s přestávkou působím, výrazně změnily,“ doplňuje ředitel komerčního úseku ACS a člen představenstva Tomáš Křivda. Ten byl součástí týmu, který se potenciální grafickou proměnou zabýval ještě před dočasným odchodem z klubu v roce 2017. Poté, co se na podzim 2020 do Sparty vrátil, doplnil projektový tým.
„Pro vytvoření nové identity jsme oslovili špičky v oboru. Spolupracovali jsme například s Alanem Zárubou, kreativním ředitelem TV Nova. Nebyli jsme pod časovým tlakem, bylo potřeba každý krok důkladně diskutovat. Po celou dobu jsme si uvědomovali, jak důležitý projekt máme v rukách,“ vysvětluje marketingový ředitel ACS Kamil Veselý.
Vizuální koncept pro klub po vítězství ve výběrovém řízení vytvořila agentura Go4Gold, která v minulosti spolupracovala například s hokejovou Spartou či Českým svazem ledního hokeje. „Při tvorbě loga bylo záměrem zachovat klíčové prvky, které Spartu definují přes sto let, a vytvořit jasnou a výraznou značku navazující na jedinečnou historii klubu aplikovanou do 21. století,“ zdůrazňuje Tadeáš Drahorád, Art director Go4Gold.
Klub představuje novou identitu s předstihem, protože aktuálně je potřeba pracovat na změnách na stadionu, přípravě nových dresů i výrobě sparťanských suvenýrů. A v průběhu těchto příprav už nebylo vhodné držet tyto změny v tajnosti. Nicméně aktuální sezonu bude nadále doprovázet aktuální koncept, nové grafické symboly ACS budou součástí klubové identity skutečně až od soutěžního ročníku 2021/2022.
