Ligová fotbalová asociaceChance Liga
Novinky

Na Spartu míří další prestižní marketingové ocenění

Před pár dny jsme získali ocenění v EFFIE awards za kampaň Na Spartu.

Sdílet

Před pár dny jsme získali ocenění v prestižních EFFIE Awards za kampaň na Spartu, jejímž cílem bylo navýšení návštěvnosti na domácích zápasech. Stanovené cíle jsme překonali, navíc jsme zaznamenali nejvyšší návštěvnost za posledních 40 let.
Vyhlášení letošního ročníku Effie Awards proběhlo na slavnostním galavečeru v prostorách kina Lucerna. Z rekordních 114 přihlášených projektů bylo během večera vyhlášeno celkem 36 výherců ve 14 soutěžních kategoriích.
Sparta uspěla v kategorii sportovní marketing, ve které byla jako jediná oceněná, s kampaní Na Spartu - jak jsme dosáhli nejvyšší návštěvnosti za posledních 40 let, jejímž cílem bylo navýšení návštěvnosti na domácích zápasech.
„Jsme moc rádi, že se nám podařilo dosáhnout všech cílů a naplnit stanovené výzvy, jak vrátit fanoušky zpátky na stadion. Aktuálně máme už přes půl roku každý domácí zápas vyprodaný a věříme, že tento trend udržíme co nejdéle,“ uvedl marketingový ředitel Sparty Kamil Veselý.
Idea Na Spartu. se stala hlavním motivem fanouškovsky rekordní sezony. Prakticky každá exekuce v sezoně obsahovala tuto výzvu a zároveň odpověď. Ve videích i grafikách na sociálních sítích, v hashtagu, ohlasech hráčů i v gameday aktivitách. Zkrátka všude. Vytvořili jsme také vlastní úspěšnou kolekci merchandisingu.
Sparťanská průměrná návštěvnost v sezoně 2022/23 byla 14 347 diváků, což je v porovnání s ligovým průměrem několikanásobně více. Cíl, který jsme si stanovili před sezonou, jsme naplnili na 120 %. Oproti jaru 2020 se navýšil průměrný počet fanoušků na utkání o 6 347 osob a ze všech ligových klubů jsme zaznamenali nejvyšší nárůst průměrné návštěvnosti.
Jedním z hlavních cílů bylo navýšení průměrné příchodovosti permanentkářů z 43 % na 80 %. Proto jsme před sezonou zavedli věrnostní systém pro permantkáře, což se ukázalo jako správný krok. Nejlepší místa na stadionu byla pravidelně obsazena, což vedlo k optické zaplněnosti stadionu a vytvoření lepší atmosféry. Pozitivní dopad měl i na zvýšený prodej vstupenek. Uvolněním místa od permanentkáře jsme dané místo mohli prodat znovu jako jednorázovou vstupenku. Stanovený cíl jsme překonali o čtyři procenta.
Věrnostní systém se na takové úrovni ve sportovním prostředí objevil zcela poprvé. Jedná se o unikátní věc, a Sparta se tak stala průkopníkem v této oblasti. Dnes k tomuto kroku přistupují i ostatní sportovní kluby.
Nárůst návštěvnosti potvrzují i další data:
- Celkem přišlo na stadion 258 252 fanoušků - nejvíce od sezony 1969/70
- Průměrná návštěvnost byla nejvyšší od sezony 1983/84
- Průměrná naplněnost stadionu byla 74 % - nejvíce od sezony 1965/66
- Na každé utkání přišlo minimálně 10 000 fanoušků - poprvé od 1971/72
„Dosažené výsledky jsou vyústěním strategické práce s fanoušky. Z pohledu návštěvnosti se jedná se o historicky nejúspěšnější období našeho klubu. Chtěl bych poděkovat všem mým kolegům za jejich práci, která vedla k naplnění našich cílů a zisku tohoto krásného ocenění,“ řekl generální ředitel ACS Tomáš Křivda.
Data návštěvnosti ze sezony 2022/23 ukazují, že se nám dařilo plnit stadion i bez ohledu na sportovní úspěchy. Fanoušci na stadion chodili i přes špatný vstup do sezony a výsledkově jedné z nejhorší podzimní části. I přesto v tomto období návštěvnost rostla.
Výsledky z předchozí sezony měly pozitivní dopad také na prodej permanentek 2023/24. Před spuštěním prodeje jsme zastropovali maximální počet prodaných permanentek na devět tisíc. Tento cíl jsme splnili již několik hodin po spuštění volného prodeje.

Sdílet

    Další novinky