„Prodloužení spolupráce s adidasem je pro klub odměnou za uplynulé sezony a zároveň závazkem do budoucna. Neustále se zvětšují nároky na kvalitu a množství vybavení pro naše týmy i pro naše fanoušky. To zohledňuje i výrazně rozsáhlejší propojení s adidasem, které v nadcházejících letech přinese mnoho novinek, jež se postupně propíší do fungování klubu a nabídky merchandisingu pro fanoušky,“ vysvětluje generální ředitel ACS Tomáš Křivda. Fanoušci i klub se díky partnerství s adidasem budou moci každoročně těšit na unikátní dresy či využívat služeb nového fanshopu na pražském letišti.
„Partnerství pro sportovní vybavení je tím nejpodstatnějším partnerstvím pro fanouška, protože na něj má přímý dopad, přináší mu mimo jiné brandovou identifikaci s klubem. Spojení oděvní značky s klubem vnímá i ta nejmladší generace, a vytváří si tak od útlého věku k oběma stranám pozitivní vazbu. Dlouhodobost spolupráce pak efektivitu partnerství ještě zvyšuje,“ doplňuje Tomáš Křivda. Nejenže je tedy prodloužení partnerství důkazem funkčnosti a benefitů vzájemné spolupráce mezi Spartou a adidasem, zároveň však z kontraktu trvajícího až do roku 2031 budou profitovat také fanoušci.
Díky novému kontraktu se budete moci každý rok od sezony 2026/2027 těšit na unikátní domácí dres. Mimo jiné se budou také rozrůstat možnosti jejich individualizace. „V praxi to znamená, že v rámci nového nastavení spolupráce bude moci Sparta zadávat adidasu zakázkový design dresů, které díky tomu budou moci být ještě více v souladu s identitou klubu. To je u velkých tradičních brandů nelehký krok. Adidas však Spartu vnímá jako svého klíčového sportovního partnera ve středoevropském regionu, a posouvá tak i své interní procesy, aby se sparťani, a to nejen ti na hřišti, mohli těšit ještě z vyšší úrovně servisu,“ vysvětluje marketingový šéf Sparty Kamil Veselý.
Novinkou budou v rámci prohloubení vztahu obou značek doprovodné kolekce k dresům. Fanoušci tento koncept obměňujících se tematických linek znají například ze sezónních kolekcí jako je Sparta tečka. nebo Gen ACS.
Prodloužení partnerství s adidasem je pro klub také závazkem pro expanzi, jejímž cílem je oslovit nejen lokální, ale také mezinárodní publikum. I proto se klub rozhodl otevřít prodejnu na pražském letišti, která rozlohou 274 m2 patří mezi největší sportovní klubové fanshopy v Česku.
„Vážíme si toho, že naše spolupráce se Spartou bude moci díky prodloužení kontraktu trvat deset let. V rámci vztahu mezi Spartou a adidasem panuje maximální důvěra. Oznámení prodloužení partnerství společně s otevřením fanshopu na letišti je symbolické. Věříme, že tento krok pomůže formovat Spartu jako značku nadnárodního významu, což si klub vzhledem ke své velikosti, historii a šíři fanouškovské základny rozhodně zaslouží,“ říká Tomasz Jarzębowski, Senior Manager Sports Marketing v adidasu.
Adidas však Spartu vnímá jako svého klíčového sportovního partnera ve středoevropském regionu, a posouvá tak i své interní procesy, aby se sparťani, a to nejen ti na hřišti, mohli těšit ještě z vyšší úrovně servisu.
„Prodloužení našeho partnerství s AC Sparta Praha nám umožní nadále podporovat klub na všech úrovních. Společně se Spartou chceme být nejznámější sportovní značkou v regionu a bok po boku pomáhat utvářet fotbalovou kulturu v celé České republice. Jsme hrdí na to, čeho se nám s klubem doposud podařilo dosáhnout. Do budoucna máme však ještě ambicióznější plány,“ popisuje Marina Moguš, generální manažerka adidasu pro střední Evropu.
V průběhu podzimní části sezony bude pro fanoušky Sparty otevřen tzv. fanlab. Půjde o pobočku fanshopu zaměřenou na personalizaci dresů a dalších produktů v ulici U Sparty přímo u epet ARENY.
Jedním z pilířů spolupráce klubu s adidas je udržitelnost. Závazek společně rozvíjet praktické využití udržitelných či recyklovaných materiálů při výrobě nových dresů s cílem celkového snižování uhlíkové stopy vzniklé při výrobě sportovního vybavení a merchandisingu pro fanoušky.