ZÁZNAM | Tisková konference v sídle FAČR
Na tiskové konferenci byli přítomni za FAČR předseda Petr Fousek, 1. místopředseda Jiří Šidliák a 2. místopředseda Jan Richter, a za Spartu místopředseda představenstva František Čupr a generální ředitel Tomáš Křivda. Tuto pětici doplnil advokát společnosti Deloitte Legal Ondřej Chmela.
Jedná se o VÝZNAMNÝ DEN NEJEN PRO SPARŤANSKÉ FANOUŠKY, ALE TAKÉ PRO FANOUŠKY ČESKÉHO FOTBALU.
„Chci poděkovat předsedovi Fouskovi a místopředsedům za to, že tu dnes můžeme sedět. Jedná se o významný den nejen pro sparťanské fanoušky, ale také pro fanoušky českého fotbalu,“ řekl na tiskové konferenci František Čupr. „Smlouva je velmi komplexním dokumentem. Do nového stadionu chceme investovat miliardy, proto celý proces musel být naprosto transparentní.“

„Dnešní den je významným milníkem v historii českého fotbalu. Chci poděkovat místopředsedům a kolegům z výkonného výboru, odbornému týmu FAČR, kolegům z Deloittu, a pochopitelně také Spartě,“ řekl předseda FAČR Petr Fousek. „Jedná se o win-win situaci pro FAČR i Spartu, z které bude profitovat celý český fotbal. Výnosy z uzavřené smlouvy totiž budou směřovat do rozpočtu asociace.“
Předmětem smlouvy je mimo jiné česká fotbalová reprezentace, která na novém stadionu může hrát svá utkání. To ostatně připomněl František Čupr: „Nebude to pouze svatostánek Sparty. Doufám, že tu řadu úspěšných utkání odehraje také česká reprezentace.“

Po podpisu smlouvy pokračoval generální ředitel Sparty Tomáš Křivda s nastíněním dalšího postupu na cestě za novým stadionem. „Důležité bylo dotáhnout formálně spolupráci s FAČR, abychom mohli začít vystupovat jako strana, která může rozvíjet pozemky u stadionu Evžena Rošického. Nejbližším krokem je řešení dopravní studie a následně příprava mezinárodní architektonické soutěže, kterou bychom chtěli vyhlásit co nejdříve.“
Nezávisle na přípravě nového stadionu je doprava na strahovský kopec palčivým tématem městských plánovačů. Už v příštím roce by totiž měla být zahájena výstavba tramvajové trati z Malovanky na Strahov. Zároveň je zpracováván koncept trolejbusové dopravy. „Budeme preferovat MHD před individuální automobilovou dopravou. Parkování u stadionu však určitě bude možné,“ doplňuje Křivda.

Za jak dlouho by se tedy poprvé mohlo kopnout do země? „Získat stavební povolení na jakoukoliv významnější stavbu v Česku není nic jednoduchého. Bavíme se o velkém stadionu pro 35 tisíc fanoušků za 4,5 až 5 miliard korun. Dostat se k takovému stavebnímu povolení nebude jednoduché. Predikovat, jak rychle ho získáme, si proto v tuto chvíli netroufám odhadovat,“ říká František Čupr.