Nový rozměr fanouškovství: styl, inovace a každodenní využití
Fanbutik rozšiřuje nabídku tradičního fanshopu a přináší kolekce, které fanoušci využijí především v každodenním životě - do práce, na obchodní schůzky i pro volný čas ve městě. Sortiment staví na minimalistickém designu, kvalitních materiálech a decentních odkazech na klubovou identitu. Své prémiové produkty zde budou mít i značky jako adidas či Steilmann.
Kolekce budou pravidelně obměňovány a navazují na současné trendy v městské módě. Fanbutik tak cílí nejen na skalní příznivce klubu, ale i na ty, kteří chtějí spojit eleganci s jemným odkazem na svou sportovní vášeň.

Inovace, které mění pravidla hry
Fanbutik přináší do českého sportovního prostředí unikátní samoobslužný koncept, který fanouškům umožní nakupovat kdykoliv, bez front a bez omezení otevírací doby. Jde o první model svého druhu v rámci českého sportu.
Technologickými partnery projektu jsou ČSOB a Mastercard, kteří do Fanbutiku přinášejí moderní platební systémy, digitální identifikaci a do budoucna také plánované výhody pro držitele Sparta karty. Ty zahrnou mimo jiné speciální nabídky, cashback či věrnostní benefity. „V ČSOB jdeme sportovním fanouškům naproti. V letenském Fanbutiku zajišťujeme bezproblémový a moderní zákaznický zážitek včetně vstupu a samoobslužného provozu i po zavíračce. Přinášíme spolehlivou akceptaci plateb kartou i mobilem a ukazujeme, že sportovní emoce a inovace mohou jít ruku v ruce,“ říká Martin Jarolím, vrchní ředitel a člen představenstva ČSOB.
„Do nového butiku fotbalové Sparty přinášíme to nejlepší z digitálních plateb: jednoduchost, rychlost, bezpečnost a dostupnost 24/7. V moderním prostředí tak fanoušci pořídí designové oblečení nebo dárky jedním pípnutím kdykoli - a můžou se dál soustředit na to, co se děje na hřišti,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Digitální zážitek: AR zrcadlo s umělou inteligencí
Součástí prodejny je také interaktivní prvek - AR zrcadlo, které pomocí umělé inteligence umožní zákazníkům virtuálně vyzkoušet dresy a další produkty dostupné v prodejně. Zrcadlo nabízí možnost vyfocení a snadného sdílení snímků na sociální sítě, čímž propojuje nákupní zážitek s digitálním světem a posouvá klasický retail do nové roviny.
Partnerství, které posouvá hranice
Projekt je výsledkem úzké spolupráce AC Sparta Praha, ČSOB a Mastercard, kteří společně přinášejí do fanouškovského prostředí moderní technologie, inovace a digitální řešení. Footballmania zajišťuje samotný provoz prodejny a bude se podílet na dalším rozvoji zákaznického zážitku i nabídky.
“Fanbutik je pro nás novou kapitolou ve sparťanském merchandisingu. Chceme, aby Sparta byla moderní klub - nejen na hřišti, ale i v tom, co nabízí svým fanouškům. Spojení fotbalu, módy a technologií nám dává šanci oslovit víc lidí a být jim blíž v každodenním životě. Díky Fanbutiku teď můžeme nabídnout spoustu nových věcí, které Sparťanům i Sparťankám umožní mít Spartu pořád při sobě - klidně každý den. Velké díky patří našim partnerům, hlavně ČSOB a Mastercard, že do toho šli s námi a pomohli nám inovacemi přinést do českého sportovního prostředí další krok vpřed,“ uvádí Tomáš Křivda, generální ředitel AC Sparta Praha.
„Fanbutik je naší ukázkou, že sportovní merchandising může být mnohem víc než jen suvenýr - stává se součástí každodenního životního stylu. Společně se Spartou, ČSOB a Mastercard jsme vytvořili prostor, který spojuje kvalitu, styl a technologické inovace. Fanbutik zároveň vnímáme jako jeden z kroků, jak dál zvyšovat tržby sparťanského merchandisingu a posouvat se k překonání hranice 200 milionů korun za sezonu. Věřím, že fanoušci ocení nejen samotný sortiment, ale i odvahu posouvat hranice a přinášet do českého sportovního prostředí zcela nový zážitek,“ uvádí Vojtěch Šišma, CEO Footballmanie, českého lídra v oblasti sportovního merchandisingu.

24/7 hybridní samoobslužný provoz – pohodlně, kdykoliv
Fanbutik funguje v hybridním režimu. Během klasické otevírací doby, která kopíruje provoz hlavní prodejny Sparty a nedávno otevřeného Fanlabu, je v prodejně přítomna obsluha, která zákazníkům poradí a pomůže s výběrem produktů. Mimo tuto dobu funguje prodejna plně samoobslužně, což umožňuje fanouškům nakupovat kdykoliv - přes den i večer, o víkendech či svátcích.
Do prodejny se mohou dostat všichni zákazníci, i ti, kteří nemají účet u ČSOB. Pro vstup v samoobslužném režimu je však potřeba mít nainstalovanou aplikaci DoKapsy od ČSOB a přihlásit se přes bankovní identitu. Poté již stačí vybrat produkty, naskenovat u pokladny QR kód z aplikace a zaplatit.
Pro maximální bezpečnost je prostor vybaven kamerovým systémem a moderními technologiemi, které chrání produkty i zákazníky, aniž by narušovaly komfort nákupu.

Lifestyle přesah
Fanbutik není klasický fanshop. Jde o prémiový módní prostor, který oslovuje nejen tradiční fanoušky, ale i širší veřejnost. Výrazná pozornost je věnována ženskému publiku a těm, kteří si sportovní merchandise běžně nekupují.
V rámci komunikace projektu dostávají prostor ženy - například manželka kapitána Sparty Nikol Haraslín, Miss ČR 2024 Adéla Štroffeková nebo influencerka a módní tvůrkyně Petra Beníšková. V promo klipu účinkuje také trenér letenského klubu Brian Priske. Projekt tak ukazuje, že Fanbutik propojuje fotbal, módu a životní styl a reflektuje širší publikum, nejen tradiční fanoušky.