Ligová fotbalová asociaceChance Liga
Novinky

Všechny otázky k nové identitě

Zajímají vás podrobnosti k nové identitě?

Sdílet

Sparta představila novou identitu, včetně zmodernizovaného klubového loga, kterou budeme používat od sezony 2021/2022. Snažíme se s vámi komunikovat co možná nejotevřenějí, a proto jsme se dopředu snažili připravit maximum odpovědí na všechny možné vaše otázky.
Jaký byl důvod pro změnu loga?
Modernizujeme kompletní vizuální identitu klubu, nejde jen o logo. Chceme působit moderně, jednoduše a zároveň s úctou přistupovat ke sparťanské historii.
Kdy začnete logo používat?
Od nové sezony. Představujeme vám ho už teď, abychom mohli začít pracovat na nových dresech, suvenýrech pro fanshop i identitě stadionu. To chce svůj čas, proto budeme ještě do konce sezony používat končící logo.
Proč je logo Sparty najednou černé?
Černé byly první dresy našeho klubu, právě k nim barva v logu odkazuje.
Proč z loga zmizela rudá barva?
Rudá barva stále zůstává ikonickou barvou Sparty a v nové vizuální identitě si zachovává dominantní postavení, pochopitelně včetně rudého domácího dresu. Při přípravě nového loga jsme však vycházeli z historie a to rovnou té nejstarší, kdy Sparta oblékala černé dresy s bílým eS. V některých použitích nicméně díky zjednodušení loga může nastat situace, kdy bude logo naopak celé rudé.
Změní se s novou identitou i barva dresů?
Sparta samozřejmě dál bude hrát v rudém! Na startu příští sezony nicméně představíme nové domácí i venkovní sady dresů, máte se tedy na co těšit!
Jak probíhal výběr agentury, která na rebrandingu pracovala?
Agenturu jsme vybrali ve výběrovém řízení, kterému předcházela dlouhá odborná interní diskuse. Oslovili jsme špičkové firmy v oboru, vybírali jsme nakonec ze tří konceptů. Vítězný návrh podle nás nejvíc odpovídá Spartě! Však ho také sestavili sparťani z agentury Go4Gold.
Kolik ten projekt stál?
Celý projekt, tj. tvorba vizuální identity včetně souvisejících komunikačních aktivit a externích konzultačních služeb stál přibližně 1 mil. Kč bez DPH.
Jak dlouho práce na rebrandingu probíhaly?
První myšlenka týkající se modernizace vizuálního stylu byla v klubu diskutována už před pěti lety. Proces od schválení projektu až po jeho realizaci trval přibližně 1,5 roku. Chtěli jsme být moderní, zároveň být věrni sparťanské tradici a také vám chceme vše adekvátně vysvětlit.
Proč radši nehrajete fotbal?
Upřímně, náš marketingový tým by měl fotbalové kvality tak na 1. nebo 2. třídu (a to si fandíme). Proto se raději držíme svého řemesla a staráme se o marketing a komunikaci ACS.
Proč se raději nesoustředíte na to, abyste měli sportovní úspěch?
Hlavní činností AC Sparta Praha samozřejmě byl, je a vždy bude samotný fotbal. Jsme ale přesvědčeni, že důležitou součástí každého velkého sportovního klubu je i moderní prezentace mimo hřiště. Přejeme si, aby se s novou identitou (i když třeba časem) ztotožnila většina fanoušků. A to je taky velký cíl. Stejně velký, jako jsou naše sportovní ambice.
Je opravdu vzhledem ke sportovním výsledkům v posledních letech vhodná doba na takovou změnu?
Modernizace vizuální identity je proces, který v našem případě zabral od počátečního zvažování k finálnímu produktu několik let, nejde jej naplánovat podle zápasů. Přejeme si, aby bylo s modernizovaným logem na dresu v historii Sparty zapsáno mnoho sportovních úspěchů!
Uvědomujete si, že děláte změnu ovlivňující všechny fanoušky?
Víme, že se tato změna dotkne každého sparťana. I proto jsme se novou vizuální identitu snažili vytvořit tak, aby navazovala na úspěšnou historii a nebyla za každou cenu revoluční a "cool". I proto s vámi takto otevřeně o změně komunikujeme.
Proč jste raději neinvestovali do zlepšení servisu na stadionu? - občerstvení, WC, atd.?
Dál chceme zlepšovat servis na stadionu, dobře víme, že se máme kam posouvat. Změna vizuální identity na tomto našem cíli nic nemění.
Proč jste peníze za modernizaci vizuální identity nedali raději na nákup posil?
Za finanční prostředky, které jsme investovali do tohoto projektu, bychom kvalitní posilu pro Spartu nejspíš nesehnali. A určitě jsme neukrajovali z rozpočtu pro A-tým, který tvoří jinou kapitolu klubových financí.
Kdy bude možnost vidět nový dres s novým logem?
Odhalení nového dresu je naplánováno na začátek nové sezóny.
Co mám dělat, když se mi logo nelíbí?
Budeme rádi, pokud dáte novému vizuálnímu stylu čas. Je nám jasné, že každá změna přináší příznivce i odpůrce. Naší snahou ale je, aby měl každý fanoušek maximum možných informací a odpovědí. Naší ambicí je Spartu stále posouvat na vyšší úroveň a věříme, že tento krok tomu pomůže.
Jak mám synovi vysvětlit, že staré logo už není Sparta?
Současného loga se nezříkáme, vždyť symbolizovalo Spartu 27 let! Naopak, nové logo z něj v mnoha směrech vychází.
Co mám dělat, když mám staré logo vytetované?
Nic se nemění! Můžeš být dál hrdý na to, že máš na těle vytetovaný symbol, který ke Spartě patřil téměř třicet let. Staré logo bude navždy součástí naší historie, historie klubu, který miluješ!
Víte, kolik lidí tím naštvete?
Je nám jasné, o jak citlivou věc se jedná. Neříkáme vám, že musíte novou vizuální identitu a modernizované logo milovat. Pokud se vám líbí už teď, máme ohromnou radost. A pokud jste k této změně skeptičtí, věříme, že s budoucími sportovními úspěchy Sparty, s nimiž bude tento vizuální styl spojený, si k němu najdete cestu.
Nerozmyslíte si to ještě?
Změna vizuální identity Sparty od sezony 2021/2022 je definitivní.
Všechny podrobnosti najdete na navzdysparta.cz!

Sdílet

    Další novinky