Další ročník uznávané tuzemské soutěže, která oceňuje nejlepší počiny a projekty v českém sportovním prostředí, je za námi. Rekordních pět sparťanských projektů se dostalo na stupně vítězů.
Sparta se ve spolupráci s marketingovou agenturou 2Score ucházela o ocenění hned ve čtyřech kategoriích, přičemž tři z nich kompletně ovládla. Jmenovitě se jednalo o kategorie „Nejlepší sportovní obsah“, „Nejlepší partnerská aktivace“ a „Nejlepší sportovní inovace“.
Vítězné projekty pozornosti sparťanských fanoušků rozhodně neunikly, nejlepšími z nejlepších se staly interaktivní video „Máš v sobě sparťanskou DNA?“ zasazené do komunikační linky výroční sezony GEN ACS, partnerská aktivace a představení výročního černo-zlatého dresu, který se vznesl nad Prahu, a jedna z nejčerstvějších novinek – digitální platforma Sparta UNLIMITED.
Nejen první, ale i druhá příčka v kategorii nejlepšího sportovního obsahu patřila nám, respektive dvěma velkým sparťanům – hudební kooperaci dua Rohony & Manene. Charismatický rapper, jehož popularita za poslední rok raketově vzrostla, a jeden z nejznámějších českých dj’s, jenž mimo jiné stál za produkcí našeho goal songu, vydali v květnu song Letná, který zdolal celou řadu rekordů.
„Získat pět cen a rovnou třikrát obsadit první příčku je něco neskutečného. Zároveň je to samozřejmě příjemné zadostiučinění nejen pro naše marketingové oddělení, ale i pro celou Spartu a naše partnery. Obrovskou radost mám však obzvlášť z projektů, kvůli kterým jsme museli jít takzvaně s kůží na trh a vydat se do vod, které byly dosud českému sportovnímu marketingu velkou neznámou. Na mysli mám nejen digitální produkt Sparta UNLIMITED., ale také song Letná od Rohonyho s Manenem, který velmi účinnou, leč nenásilnou, cestou zvyšuje povědomí o Spartě u generace Z, která je pro současný vrcholný sportovní marketing velkým oříškem,“ podělil se o své pocity ředitel marketingové komunikace Kamil Veselý a jedním dechem všechny pozval na připravovanou akci
Sparta on fire. – párty při příležitosti 131. narozenin klubu. Obsah eventu budou mít mimo jiné na starosti právě výše zmínění interpreti a budou cílit na obdobné publikum.
„Oznámení vstupu nového generálního partnera do sportovního subjektu musí být vidět. V našem případě se navíc tento moment potkal s jubilejní 130. sezonou, a tedy s představením výročního dresu adidas. Unikátní je tak i to, že se jednalo o aktivaci ne jednoho, ale hned dvou partnerů klubu. Příprava v režii 2Score měla od počátku drive a odvahu, které má ostatně ACS ve své DNA. Výsledkem byl okamžitý zásah digitálních i mainstreamových médií včetně televizního prime-time prostoru, což byl významný odrazový můstek nejen pro brand awareness značky Betano na českém trhu, ale i pro rekordní prodejní čísla výročního dresu adidas,“ rozhovořila se o akci „dres nad Prahou“ ředitelka péče o partnery Eva Šťastná v souvislosti s vítězstvím v kategorii Nejlepší partnerská aktivace.
NEJLEPŠÍ SPORTOVNÍ OBSAH
Pro oslavy 130 let od založení našeho klubu jsme zvolili komunikační linku GEN ACS a umožnili fanouškům otestovat se na přítomnost sparťanské DNA. Každý fanoušek se tak mohl stát hlavní tváří interaktivního videa a potkat sportovního ředitele Tomáše Rosického, další legendy klubu, a také současné hráče A-týmu. Sparťanským testem prošlo a personalizované video si přehrálo 200 tisíc fanoušků. Dále se každé unikátní video šířilo oblíbenými kanály každého uživatele a stalo se předmětem lidové tvořivosti. Prostřednictvím této komunikační linky se nám podařilo propojit klubovou minulost, současnost i budoucnost a díky testu sparťanského genu jsme do ní aktivně zapojili i fanoušky, kteří sami přirozeně výroční obsah šířili.
Sparta se spojila s duem Rohony & Manene a dala základy vzniku songu Letná, s cílem oslovit mladé generace fanoušků. Písnička se sparťanskou tématikou se stala hitem české hudební scény.
Získat pět cen a rovnou třikrát obsadit první příčku je něco neskutečného. Zároveň je to samozřejmě příjemné zadostiučinění nejen pro naše marketingové oddělení, ale i pro celou Spartu.
NEJLEPŠÍ PARTNERSKÁ AKTIVACE
Představení nového generálního partnera musí být velkolepé. Musí být co nejvíce vidět, musí se o něm mluvit. Spojili jsme ho proto s tím, co tisíce sparťanů milují. Se sparťanským dresem. Jeho repliku v obří velikosti jsme v den představení vynesli vrtulníkem nad stadion a nad celou Prahu. Dres adidas s Betanem na hrudi se navíc stal nejprodávanějším dresem v historii klubu.
Výsledkem byl okamžitý zásah digitálních i mainstreamových médií včetně televizního prime-time prostoru, což byl významný odrazový můstek nejen pro brand awareness značky Betano na českém trhu, ale i pro rekordní prodejní čísla výročního dresu adidas.
NEJLEPŠÍ SPORTOVNÍ INOVACE
Digitální produkt Sparta UNLIMITED, založený na principu předplatného, nabízí fanouškům neomezený přístup ke klubovému obsahu, přednostnímu nákupu vstupenek a dalším výhodám. Téměř 4 měsíce po jeho spuštění má přes 12 tisíc předplatitelů.
NEJLEPŠÍ FANOUŠKOVSKÝ ZÁŽITEK
Sparta oslavila 130 let od založení klubu prostřednictvím silné komunikační linky GEN ACS. Fanouškům nabídla široké spektrum aktivit a z pohledu marketingu se sezona 2023/2024 zapíše do historie.