Ligová fotbalová asociaceChance Liga
NovinkyBusiness

Sport Alive Awards 2024

Sparta v soutěži nejlepších sportovních marketingových projektů získala 5 cen

Sdílet

Další ročník uznávané tuzemské soutěže, která oceňuje nejlepší počiny a projekty v českém sportovním prostředí, je za námi. Rekordních pět sparťanských projektů se dostalo na stupně vítězů.
Sparta se ve spolupráci s marketingovou agenturou 2Score ucházela o ocenění hned ve čtyřech kategoriích, přičemž tři z nich kompletně ovládla. Jmenovitě se jednalo o kategorie „Nejlepší sportovní obsah“, „Nejlepší partnerská aktivace“ a „Nejlepší sportovní inovace“.
Vítězné projekty pozornosti sparťanských fanoušků rozhodně neunikly, nejlepšími z nejlepších se staly interaktivní video „Máš v sobě sparťanskou DNA?“ zasazené do komunikační linky výroční sezony GEN ACS, partnerská aktivace a představení výročního černo-zlatého dresu, který se vznesl nad Prahu, a jedna z nejčerstvějších novinek – digitální platforma Sparta UNLIMITED.
Nejen první, ale i druhá příčka v kategorii nejlepšího sportovního obsahu patřila nám, respektive dvěma velkým sparťanům – hudební kooperaci dua Rohony & Manene. Charismatický rapper, jehož popularita za poslední rok raketově vzrostla, a jeden z nejznámějších českých dj’s, jenž mimo jiné stál za produkcí našeho goal songu, vydali v květnu song Letná, který zdolal celou řadu rekordů.
„Získat pět cen a rovnou třikrát obsadit první příčku je něco neskutečného. Zároveň je to samozřejmě příjemné zadostiučinění nejen pro naše marketingové oddělení, ale i pro celou Spartu a naše partnery. Obrovskou radost mám však obzvlášť z projektů, kvůli kterým jsme museli jít takzvaně s kůží na trh a vydat se do vod, které byly dosud českému sportovnímu marketingu velkou neznámou. Na mysli mám nejen digitální produkt Sparta UNLIMITED., ale také song Letná od Rohonyho s Manenem, který velmi účinnou, leč  nenásilnou, cestou zvyšuje povědomí o Spartě u generace Z, která je pro současný vrcholný sportovní marketing velkým oříškem,“ podělil se o své pocity ředitel marketingové komunikace Kamil Veselý a jedním dechem všechny pozval na připravovanou akci Sparta on fire. – párty při příležitosti 131. narozenin klubu. Obsah eventu budou mít mimo jiné na starosti právě výše zmínění interpreti a budou cílit na obdobné publikum.
„Oznámení vstupu nového generálního partnera do sportovního subjektu musí být vidět. V našem případě se navíc tento moment potkal s jubilejní 130. sezonou, a tedy s představením výročního dresu adidas. Unikátní je tak i to, že se jednalo o aktivaci ne jednoho, ale hned dvou partnerů klubu. Příprava v režii 2Score měla od počátku drive a odvahu, které má ostatně ACS ve své DNA. Výsledkem byl okamžitý zásah digitálních i mainstreamových médií včetně televizního prime-time prostoru, což byl významný odrazový můstek nejen pro brand awareness značky Betano na českém trhu, ale i pro rekordní prodejní čísla výročního dresu adidas,“ rozhovořila se o akci „dres nad Prahou“ ředitelka péče o partnery Eva Šťastná v souvislosti s vítězstvím v kategorii Nejlepší partnerská aktivace.
NEJLEPŠÍ SPORTOVNÍ OBSAH
1. místo
Máš v sobě sparťanskou DNA? (AC Sparta Praha a 2Score)
Pro oslavy 130 let od založení našeho klubu jsme zvolili komunikační linku GEN ACS a umožnili fanouškům otestovat se na přítomnost sparťanské DNA. Každý fanoušek se tak mohl stát hlavní tváří interaktivního videa a potkat sportovního ředitele Tomáše Rosického, další legendy klubu, a také současné hráče A-týmu. Sparťanským testem prošlo a personalizované video si přehrálo 200 tisíc fanoušků. Dále se každé unikátní video šířilo oblíbenými kanály každého uživatele a stalo se předmětem lidové tvořivosti. Prostřednictvím této komunikační linky se nám podařilo propojit klubovou minulost, současnost i budoucnost a díky testu sparťanského genu jsme do ní aktivně zapojili i fanoušky, kteří sami přirozeně výroční obsah šířili.
2. místo
Song Letná. (AC Sparta Praha)
Sparta se spojila s duem Rohony & Manene a dala základy vzniku songu Letná, s cílem oslovit mladé generace fanoušků. Písnička se sparťanskou tématikou se stala hitem české hudební scény. 
Získat pět cen a rovnou třikrát obsadit první příčku je něco neskutečného. Zároveň je to samozřejmě příjemné zadostiučinění nejen pro naše marketingové oddělení, ale i pro celou Spartu.
NEJLEPŠÍ PARTNERSKÁ AKTIVACE
1. místo 
Dres nad Prahou (AC Sparta Praha, 2Score, Betano, adidas)
Představení nového generálního partnera musí být velkolepé. Musí být co nejvíce vidět, musí se o něm mluvit. Spojili jsme ho proto s tím, co tisíce sparťanů milují. Se sparťanským dresem. Jeho repliku v obří velikosti jsme v den představení vynesli vrtulníkem nad stadion a nad celou Prahu. Dres adidas s Betanem na hrudi se navíc stal nejprodávanějším dresem v historii klubu.
Výsledkem byl okamžitý zásah digitálních i mainstreamových médií včetně televizního prime-time prostoru, což byl významný odrazový můstek nejen pro brand awareness značky Betano na českém trhu, ale i pro rekordní prodejní čísla výročního dresu adidas.
NEJLEPŠÍ SPORTOVNÍ INOVACE
1.místo 
Sparta UNLIMITED (AC Sparta Praha)
Digitální produkt Sparta UNLIMITED, založený na principu předplatného, nabízí fanouškům neomezený přístup ke klubovému obsahu, přednostnímu nákupu vstupenek a dalším výhodám. Téměř 4 měsíce po jeho spuštění má přes 12 tisíc předplatitelů.  
NEJLEPŠÍ FANOUŠKOVSKÝ ZÁŽITEK
3. místo
Výroční kampaň GEN ACS (AC Sparta Praha a 2Score) 
Sparta oslavila 130 let od založení klubu prostřednictvím silné komunikační linky GEN ACS. Fanouškům nabídla široké spektrum aktivit a z pohledu marketingu se sezona 2023/2024 zapíše do historie. 

Sdílet

    Další novinky