Jaký byl přechod ze Strahově k U7 ve třech oblastech?
Jelikož jsme se pro tuto sezónu rozhodli přesunout naše nejmenší kategorie ze Strahova do tří nových oblastí, nevěděli jsme, co od tohoto projektu přesně očekávat. Proto jsme měli od začátku jasně danou vizi, kterou v tento moment můžu hodnotit jako více než úspěšnou.
Co Vás na práci s takto malými dětmi nejvíce baví?
Je poměrně složité určit jednu věc, která mě na trénování těchto kategorií baví. Pokud bych si měl vybrat, nejvíce mě naplňuje dětská radost, kterou si z fotbalu odnáší. V těchto kategoriích jsou kluci jako nepopsaný papír a my jim do nich dostáváme tu lásku k fotbalu, Spartě, ale i sportu obecně. Pokud se hráči zlepšují i ve fotbalových dovednostech, to už je jen přidaná hodnota.
Jelikož jsme se pro tuto sezónu rozhodli přesunout naše nejmenší kategorie ze Strahova do tří nových oblastí, nevěděli jsme, co od tohoto projektu přesně očekávat. Proto jsme měli od začátku jasně danou vizi, kterou v tento moment můžu hodnotit jako více než úspěšnou.
Co Vás na práci s takto malými dětmi nejvíce baví?
Je poměrně složité určit jednu věc, která mě na trénování těchto kategorií baví. Pokud bych si měl vybrat, nejvíce mě naplňuje dětská radost, kterou si z fotbalu odnáší. V těchto kategoriích jsou kluci jako nepopsaný papír a my jim do nich dostáváme tu lásku k fotbalu, Spartě, ale i sportu obecně. Pokud se hráči zlepšují i ve fotbalových dovednostech, to už je jen přidaná hodnota.

V čem na Vás malí sparťánci dělají největší dojem?
Ve všem. Hráči, potažmo děti se v tomto věku zlepšují ze dne na den, z tréninku na trénink. Pokud bych to měl více specifikovat, zaměřil bych se na dvě hlavní oblasti, ve kterých se snažíme tyto kategorie rozvíjet. Učení/zdokonalování dovedností a pohybu a rozvoj socializace/charakteru hráče. Našim cílem není pouze vychovat dobrého hráče, ale primárně charakterově zdravého jedince. V obou oblastech se hráči hodně posunuli.
Ve které složce vidíte pokrok?
Největší pokrok vnímám v socializaci a samostatnosti. Stále vnímáme to, že k nám přichází 5-6 leté děti, které nevědí co očekávat. My se snažíme hráčům i rodičům vytvořit takové prostředí, ve kterém se cítí komfortně, ale přinášet jim podněty/povinnosti, které musí plnit, a za které jsou zodpovědní.
Jak spolupracujete mezi jednotlivými oblastmi?
Už od minulé sezóny jsme přemýšleli o propojenosti těchto oblastí, jelikož máme sice 3 oblasti, ale stále je to jeden společný projekt U7. Z mého pohledu je důležité, že každá z oblastí má kvalitní trenéry, kteří chtějí pracovat na společném cíli. S těmito trenéry následně probíhá komunikace na pravidelné bázi, abychom se vzájemně zdokonalovali, případně sjednotili naše cíle. Tato myšlenka neplatí pouze v rovině trenérů, ale i hráč-trenér, případně hráč-hráč. Z praxe to vypadá tak, že v oblastech dochází k pravidelné rotaci trenérů a společným akcím, aby co nejvíce docházelo k vzájemné interakci.
Ve všem. Hráči, potažmo děti se v tomto věku zlepšují ze dne na den, z tréninku na trénink. Pokud bych to měl více specifikovat, zaměřil bych se na dvě hlavní oblasti, ve kterých se snažíme tyto kategorie rozvíjet. Učení/zdokonalování dovedností a pohybu a rozvoj socializace/charakteru hráče. Našim cílem není pouze vychovat dobrého hráče, ale primárně charakterově zdravého jedince. V obou oblastech se hráči hodně posunuli.
Ve které složce vidíte pokrok?
Největší pokrok vnímám v socializaci a samostatnosti. Stále vnímáme to, že k nám přichází 5-6 leté děti, které nevědí co očekávat. My se snažíme hráčům i rodičům vytvořit takové prostředí, ve kterém se cítí komfortně, ale přinášet jim podněty/povinnosti, které musí plnit, a za které jsou zodpovědní.
Jak spolupracujete mezi jednotlivými oblastmi?
Už od minulé sezóny jsme přemýšleli o propojenosti těchto oblastí, jelikož máme sice 3 oblasti, ale stále je to jeden společný projekt U7. Z mého pohledu je důležité, že každá z oblastí má kvalitní trenéry, kteří chtějí pracovat na společném cíli. S těmito trenéry následně probíhá komunikace na pravidelné bázi, abychom se vzájemně zdokonalovali, případně sjednotili naše cíle. Tato myšlenka neplatí pouze v rovině trenérů, ale i hráč-trenér, případně hráč-hráč. Z praxe to vypadá tak, že v oblastech dochází k pravidelné rotaci trenérů a společným akcím, aby co nejvíce docházelo k vzájemné interakci.
Více informací o sparťanské kategorii U7 najdete zde.
