Společnost AC Sparta Praha fotbal, a.s. vykázala v sezoně 2024/2025 zisk ve výši 2,5 milionu Kč. Výsledky hospodaření předloží vedení ke schválení valné hromadě, která se uskuteční v prosinci tohoto roku. Auditované ekonomické výsledky klub dlouhodobě a transparentně komunikuje ke svým fanouškům, odborné veřejnosti a médiím.
„Dlouhodobým cílem managementu i akcionářů je hospodařit v kladných číslech, zároveň případné zisky investovat zpět do klubu, například do sportovní infrastruktury, zázemí tréninkových center i stadionu, servisu pro profesionální i mládežnické týmy, do péče o fanoušky, do posílení kádrů. Hospodářský výsledek sezony ovlivnilo několik faktorů. Pozitivní přínos tvořily příjmy z UEFA a růst komerčních výnosů na jedné straně, na straně druhé jsme vykázali negativní přestupové saldo a vyšší provozní náklady spojené s účastí A-týmu v Lize mistrů,“ říká František Čupr, výkonný místopředseda představenstva AC Sparta Praha.
Sportovní výsledky a transfery hráčů
Saldo z transferů za sezonu 2024/2025 dosáhlo hodnoty -150,8 milionu Kč. Výsledek ovlivnilo zejména načasování klíčových transferů ven z klubu. Zatímco přestup Ladislava Krejčího do Girony byl zúčtován už v předchozím účetním období, odchod Martina Vitíka do Bologni se promítne až do toho následujícího. V minulé sezoně 2023/2024 činila přestupová bilance kladných 307,7 milionu Kč.
A-tým mužů AC Sparta Praha v sezoně 2024/2025 odehrál 54 soutěžních utkání s bilancí 29 vítězství, 8 remíz a 17 porážek. V nejvyšší soutěži skončil na 4. místě (63 bodů, skóre 61:44) a zajistil si účast ve 2. předkole Konferenční ligy UEFA. V MOL Cupu podlehl ve finále 1:3 Sigmě Olomouc. V Evropě absolvoval 14 utkání v Lize mistrů – po úspěšné kvalifikaci (Shamrock Rovers, FCSB, Malmö) se po 19 letech představil v ligové fázi, kde nastoupil proti Salzburgu, VfB Stuttgart, Manchesteru City, Stade Brestois, Atléticu Madrid, Feyenoordu Rotterdam, Interu Milán a Bayeru Leverkusen, a v souhrnné tabulce obsadil se ziskem 4 bodů 31. místo.
Mezi přestupy tohoto účetního období patřily příchody Ermala Krasniqiho a Albiona Rrahmaniho (oba FC Rapid 1923), Imanola Garcíi de Albénize (Athletic Club), Eliase Cobbauta (Parma Calcio 1913), Emmanuela Uchenny (Baník Ostrava) či Magnuse Kofoda Andersena (Venezia FC). Významným odchodem byl zejména transfer Jana Kuchty do FC Midtjylland, po němž se útočník v zimě vrátil formou hostování a následně Sparta uplatnila opci na jeho trvalý přestup.
Nový klubový rekord v tržbách ze vstupného i prodaných dresů
Klíčovými prvky výnosové stránky byly příjmy z UEFA, které dosáhly v sezoně 2024/2025 díky účasti A-týmu v ligové fázi Ligy mistrů výše 710,8 mil. Kč, a obchodní výnosy ve výši 593,5 mil. Kč.
Z obchodních výnosů tvořila významnou část reklama a sponzoring ve výši 209,5 mil. Kč. Tento pilíř dlouhodobě zajišťuje stabilní cashflow díky silným a dlouhodobým partnerstvím. Mezi nejvýznamnější partnery klubu patří Betano, EP ENERGY TRADING, T-Mobile, adidas a ČSOB.
Tržby ze vstupného dosáhly 233,9 mil. Kč, což představuje nový klubový rekord a meziroční nárůst o 27 % oproti sezoně 2023/2024 (184,4 mil. Kč). Kapacita permanentních vstupenek byla pro sezonu 2024/2025 navýšena z 9 000 na 10 000 kusů; většina držitelů si místa obnovila a zbývající nabídka se rychle vyprodala. Na čekací listině bylo k červnu 2025 více než 27 000 zájemců. Průměrná domácí návštěvnost v ligové sezoně činila 15 865 diváků při 86 %využití kapacity epet ARENY (celkem 269 708 návštěv) a domácí duely Ligy mistrů vidělo na Letné dohromady 124 576 diváků. Kombinace stabilní poptávky po ligových zápasech a atraktivity evropského programu přispěla k rekordnímu výsledku ticketingu.
Stabilní obchodní příjmy jsou pro klub klíčové, protože pomáhají vyrovnávat případné výkyvy přestupového salda i příjmů z UEFA. Daří se nám navazovat dlouhodobá partnerství, průběžně je prodlužovat a rozšiřovat.
Vlastní dosavadní maximum překonal klub i v počtu prodaných dresů. V sezoně 2024/2025 prodala Sparta dohromady 31 800 dresů, což představuje meziroční nárůst o 32 % oproti sezoně 2023/2024 (24 100).
„Stabilní obchodní příjmy jsou pro klub klíčové, protože pomáhají vyrovnávat případné výkyvy přestupového salda i příjmů z UEFA. Daří se nám navazovat dlouhodobá partnerství, průběžně je prodlužovat a rozšiřovat. Společné obchodní cíle naplňujeme díky inovativním a měřitelným kampaním a aktivacím, které propojují partnery s fanoušky nejen přes naše digitální produkty. Poděkování patří právě našim fanouškům za jejich vytrvalou podporu v průběhu celé sezóny i přes nepříznivé výsledky. Dohromady všechny domácí zápasy ACS včetně přípravných utkání, ligy, poháru a Ligy mistrů navštívilo přes 456 tisíc diváků, což je rekord v celkové návštěvnosti v novodobé historii klubu. Naším cílem je, aby komerční výnosy přirozeně rostly a tvořily stále větší podíl na příjmech klubu a umožnili tak jeho další rozvoj“ říká Tomáš Křivda, generální ředitel AC Sparta Praha.
Provoz a investice do infrastruktury
Náklady na zajištění provozu činily 470,8 mil. Kč a zahrnují organizaci domácích i mezinárodních utkání, přípravy herních kempů, spotřebu energií, služby pro partnery, materiál a pojištění. Do této položky se promítly také pořadatelské a cestovní náklady spojené s Ligou mistrů. Náklady na provoz stadionu dosáhly 49,8 mil. Kč. Náklady na hráče a realizační týmy byly 545,9 mil. Kč a zahrnují všechny týmové složky klubu, případy hostování, na nichž se klub mzdově podílel, i bonusy vyplácené v návaznosti na účast v evropských soutěžích.
V průběhu sezony Sparta pokračovala v investicích do infrastruktury a zázemí: šlo zejména o modernizaci a rozšíření VIP zázemí na stadionu, úpravy digitální infrastruktury včetně mobilní aplikace a webu, další vylepšení sportovního vybavení pro profesionální týmy nebo nové opláštění nafukovací haly na Strahově. Součástí rozvoje značky byla i koprodukce filmu Kouzlo derby.
Auditované výsledky a kompletní výroční zpráva za období končící 30. června 2025 budou předloženy prosincové valné hromadě.