Stejně jako dochází ke změnám v hráčském či realizačním kádru, dochází ke změnám i v jiné části klubu. Po dlouhých dvanácti letech se rozhodl opustit Spartu marketingový ředitel Tomáš Křivda, na jehož místo přišel Kamil Veselý. Tomáš Křivda však neopouští Spartu definitivně, letenský klub bude dál podporovat z tribuny v roli fanouška, kterým je celý život.
4474. Tolik dní strávil Tomáš Křivda jako zaměstnance Sparty. „K rozhodnutí odejít ze Sparty mne přivedlo několik důvodů. Týkají se určité změny mého soukromého života včetně toho, že se mi v noci po domácím utkání se Southamptonem narodil syn, kterému se chci více věnovat a zjistil jsem, že nyní nejde úplně plnohodnotně skloubit,“ vysvětluje Tomáš své rozhodnutí.
„Zároveň jsem zatím celou svou profesní kariéru věnoval Spartě a chtěl bych nyní získat nové pracovní zkušenosti mimo klubu. Rád bych nejbližší měsíce využil k tomu, abych se dál vzdělával, k čemuž jsem neměl tolik prostoru během každodenního procesu na Spartě. Také jsem cítil, že i Sparta jako taková potřebuje určitou změnu a nebude na škodu, když přijde někdo zvenku a dá nejen marketingu nový impuls,“ doplnil Tomáš, který vyprávěl i o tom, na co je nejvíce hrdý ze svého působení v klubu.
„Ačkoliv je to negováno aktuální situací a může to nyní znít zvláštně, tak jsem rád, jak se posunula zápasová atmosféra na Letné a celkově fanouškovský zážitek z domácích utkání. Za mého působení se totiž povedlo hned několik věcí. Například odstranění plotů kolem hřiště nebo instalace velkoplošných obrazovek, ale především samotné zapojení fanoušků do zápasového dění. Tím mám na mysli nástup fanoušků s vlajkami či společné zpívání hymny před zápasem, což nebývalo zvykem. Stejně tak se na Spartě začaly objevovat kartoniády a chorea, které byly dříve na Spartě zakázány. Atmosféra je důležitou součástí zážitku z utkání, takže si fanoušci občas užijí zápas, přestože se sportovně tolik nepodařil,“ uvedl Tomáš.
„snažíme se jít fanouškům naproti i ve službách, ať už v ticketingu s online prodeji a přednostními právy na nákup vstupenek nebo se sortimentem a množstvím prodejních míst s občerstvením. Víme však, že část služeb stále není ideální, ale snažíme se o maximum i s ohledem na technické možnosti stadionu, které jsou v mnoha oblastech opravdu limitující,“ pokračoval. „Během mého působení na Spartě jsme dosáhli velkého posunu v počtu prodaných permanentek, kterých bylo asi dva a půl tisíce v době, kdy jsem nastoupil na Spartu. Nyní máme přes sedm tisíc prodaných permanentek. Ale stále je před marketingovým oddělením spousta výzev a prostoru pro zlepšení.“
„Osobně si také moc cením toho, že jsem se mohl podílet na dvou věcech. První byla organizace událostí spojených se 120. výročím klubu, což byla celoroční kampaň v sezóně, která sice začala špatně, ale krásně vyvrcholila. Organizace tři velkých akcí pro sponzory, legendy klubu i fanoušky během jednoho týdne, byla pro mě osobně velkou školou. Zároveň se nám podařilo založit Nadační fond, který dodnes funguje, a starají se o něj lidi, které to baví a záleží jim na legendách klub. Na to jsem opravdu hrdý. Doufám, že se bude rozvíjet i dál a budeme moci pomáhat ještě více bývalým hráčům. Možnost spolupracovat s legendami klubu je pro mě nezapomenutelná zkušenost a zážitek,“ pokračoval Tomáš na téma, na co rád vzpomíná.
Přiblížit klub nejbližšímu okolí
Na pozici marketingové ředitele po Tomáši Křivdovi přišel Kamil Veselý, jenž má za sebou dlouholeté zkušenosti v této oblasti.
„Pohybuji se deset let ve sportovním marketingu. Úplně na začátku jsem působil v agentuře STES a poslední pět let jsem rozvíjel svou vlastní agenturu, která se věnuje vytváření obsahu, grafice, ale také pořádání různých eventů. Z profesního hlediska si myslím, že mám Spartě hodně co nabídnout,“ řekl Kamil během dvojrozhovoru společně s Tomášem.
„Jak Tomáš zmínil, tak před naším oddělením jsou další výzvy. V tuhle chvíli mě napadají tři oblasti. První je kultivace služeb na stadionu a zápasového zážitku. Druhou oblastí je vztah klubu s fanouškem, k čemuž by měly přispět i připravované změny a nové projekty. Chceme dodat fanouškům informace přímo na míru. Pomoci by to mu měl i nový web klubu. Třetí věc je, že chceme více zapojit klub do komunit, do kterých patří. Jedním z cílů je i větší integrace do Prahy 7, kde nemáme vysoký počet permanentkářů a chceme přijít s projekty, díky kterým přiblížíme klub více nejbližšímu okolí,“ uvedl nový marketingový ředitel, který zápas Sparty navštěvuje dlouhodobě.
„Posledních čtrnáct let mám permanentku na protilehlou tribunu, takže jsem i já jako fanoušek pociťoval určité kapacitní limity určitých služeb. Stále je otázkou, co se s tím dá dělat i s ohledem na možnosti stadionu. Ale obecně jsem typ fanouška, který si hledá radši pozitivní věci,“ říká Kamil, který stále věří, že se Tomáš Křivda do klubu jednou vrátí a budou spolupracovat společně.
„Pro mě bylo osobně důležité, že mi Tomáš spoustu věcí předal a ukázal. Nebylo to tak, že bychom si jen vyměnili židli, ale celý předávací proces s Tomášem byl nastavený tak, že mě a celému oddělení bude dál zpočátku pomáhat, protože jeho zkušenosti a know-how jsou nepřenositelné. Dokázal bych si představit, že bychom tu byli oba dva, i když jsme oba jiní, ale vím, že bychom se dokázali dobře doplňovat. Osobně věřím, že se do Sparty zase jednou vrátí.“
Tomáš Křivda se místo pobíhání po stadionu před, během i po zápase přesune na tribunu. Ovšem v kontaktu se Spartou zůstane i nadále, jak už bylo zmíněno. Například i v souvislosti s Nadačním fondem.
„Pokud to bude časově možné, tak bych rád v Nadačním fondu působil i nadále. Ale pokud mi to mé budoucí pracovní vytížení neumožní, tak bude lepší, když mne ve vedení zastoupí někdo z interních zaměstnanců klubu. Je to částečně moje dítě, tak se mi neopouští lehce. I proto, že lidé, legendy klubu, kteří se podílí na řízení Nadačního fondu nebo jim Nadační fond pomáhá, se opouští velmi těžko,“ dodal Tomáš.