Vážení sparťani, naši permanentkáři,
v posledních dnech jsem si na sociálních sítích všiml vlny otázek a místy znepokojení ohledně možnosti podpořit Spartu na stadionu v prvních dvou domácích zápasech sezony proti Sigmě a Rapidu. Právě vy, majitelé permanentních vstupenek na Spartu, investujete do klubu nejvíc peněz a já cítím, že je potřeba s vámi komunikovat otevřeně.
Proč mi na zápasy negarantujete místo, které mám na permanentce?
V první řadě chci připomenout, že ve složitých podmínkách minulé sezony jsme se vždy snažili na vás myslet. Jakmile to bylo jen trochu možné, byli jste to právě vy, kdo měl šanci přijít na Letnou a být s námi při zápasech.
Nikoliv kvůli rozhodnutí Sparty, nýbrž v návaznosti na opatření ministerstva zdravotnictví a protokol LFA, pokračují omezení ohledně počtu fanoušků na stadionu i na startu nové sezony. Náš stadion (stejně jako každý stadion s kapacitou vyšší než 10 tisíc diváků) smí být na zápas zaplněn maximálně z poloviny, zároveň se musí sedět ob sedadlo. Na aktuální sezonu jsme prodali přes šest tisíc permanentek, většina z nich je na protější tribunu. Nezbývá nám tedy nic jiného než použít podobný model, který jsme volili už během jarní části minulé sezony. Každý permanentkář si může zdarma zajistit vstupenek přes našeho ticketingového dodavatele.
Zaznamenal jsem obavy, že těm z vás, kteří vlastní permanentky nejvyšší kategorie, kvůli zvolenému systému distribuce vstupenek zaberou místa ve vaší kategorii fanoušci s levnější permanentkou. To se nestane! V pondělí spustíme prodej postupně ve vlnách a právě fanoušci s permanentkami z nejvyšší kategorie budou moci vybírat místa jako první, tedy v pondělí ve 12:00.
Od nové sezony je naším dodavatelem vstupenek společnost ENIGOO a to vám přináší vyšší komfort. Nejenže nemusíte v případě výměny permanentky za vstupenku platit manipulační poplatek, jak tomu bývalo v minulé sezoně, ale navíc můžete v rámci jednoho nákupu využít více permanentek najednou. Pokud tak budete pořizovat lístek spolu s kamarády, se kterými chodíte na Spartu, máte výrazně vyšší šanci, že budete sedět poblíž sebe.
Proč nejsou vstupenky na Rapid v ceně permanentky?
Má to dva důvody. Tím prvním jsou příjmy z ticketingu. Ty tvoří významnou položku v celkovém rozpočtu klubu, přibližně 10 procent všech našich příjmů za sezonu. Je to naprosto zásadní položka pro to, abychom mohli plnit sportovní i mimosportovní cíle a zároveň abychom plnili podmínky Financial Fair Play.
Druhým důvodem je to, že permanentku považujeme za produkt spojený s ligovou soutěží, který nemá přímou návaznost na evropské poháry. Nikdy nevíme, kolik předkol odehrajeme, jací budou soupeři apod. Velmi složitě tedy můžeme předkola zohledňovat při cenotvorbě permanentek, proto jsme se rozhodli tyto věci oddělit.
Zaznamenal jsem také negativní reakce na výši cen vstupenek na zápas proti Rapidu. My ale tento duel z hlediska celé sezony považujeme za extrémně významný, svou důležitostí srovnatelný se zápasem základní skupiny evropských pohárů. Zároveň je dobře si uvědomit, že i když kapacita stadionu bude poloviční, náklady na organizaci zápasy jsou kvůli opatřením proti covidu dokonce vyšší než v běžném režimu.
Základní cena lístku je sice vyšší, my ale věříme, že většinu vstupenek si mezi sebou rozeberete vy, naši permanentkáři, protože využijete výraznou padesátiprocentní slevu. Kombinace vyšší základní ceny a výrazné slevy pro permanentkáře navíc výrazně komplikuje nekalé podnikání překupníkům vstupenek.
Snažíme se s vámi hrát čistou hru a nic před vámi netajit. Proto vznikl tento text, abyste přesně znali všechny důvody našich posledních kroků. Věřím, že vám to umožní alespoň částečně pochopit naše rozhodování.
Těším se, že se hned na startu sezony sejdeme na stadionu a užijeme si úspěšný vstup Sparty do ročníku 2021/2022.
Sparta.
Kamil Veselý,
marketingový ředitel AC Sparta Praha